Experiències d'aplicació

Vídeo utilització de les TIC a l'àrea matemática


Cercant per la xarxa vídeos sobre exemples d’aplicació de les tecnologies a les matemàtiques hem trobat un vídeo d’una enquesta a una professora que parla sobre la utilització i la importància de l’aplicació de les TIC en l’àmbit de matemàtiques.

Alguns dels aspectes més  importants que hem seleccionat són els que trobareu a continuació, però tot i així no deixeu de mirar el següent vídeo!

  • Treballar les matemàtiques amb les noves tecnologies és introduir a l’aula una eina que poden utilitzar tant a classe com a casa amb els familiars.
  •  Trenca amb els esquemes tradicionals, i en conseqüència, amb la monotonia.
  • Pel que fa a l’actitud dels alumnes davant de la utilització de les TIC, tenen una actitud positiva en general, però no s’ha de deixar de banda la motivació que el/la mestra ha de potenciar.
  • Les activitats són més amenes i interessants ja que permeten la interactivitat, fet que motiva a l’alumnat




Aquest vídeo ens mostra la importància que tenen les noves tecnologies en la societat actual en la qual ens trobem. 

Els nens, estan "cansats" de fer sempre el mateix: llapis, goma, fitxa i a fer operacions.
Ens trobem en una societat en la qual podem nomenar els alumnes "natius digitals" que tenen com a característica principal la multitasca (la realització de múltiples accions a l'hora). 

És per això que no podem pretendre que 25 nens i nenes d'un interval de 6 a 12 anys estiguin assentats en una cadira resolent exercicis de forma monòtona. 
Per aquest motiu, cal l'aplicació de programes com els que hem analitzat a l'apartat "Presentació i/o valoració de programes"

D'aquesta manera, els alumnes aprendran les matemàtiques d'una manera innovadora, motivadora i divertida, en conseqüència, tindran ganes d'aprendre perquè per ells és com aprendre "jugant", però la realitat és que aprenen amb la interactivitat.

Molts docents no tenen nocions de tecnologies, són els anomenats immigrants digitals, el que han de fer aquests mestres és adaptar-se a la nova societat i fer un canvi immediat.


Natalia Barragán


"Educreations"

 


En la pestanya “Presentació i/o valoració de programes” hem analitzat la app “Educreations”. Fent una recerca per Internet hem trobat un bloc en el qual ens explica aquesta aplicació, http://www.pequesymas.com/educacion-primaria/educreations-es-mucho-mas-que-una-aplicacion-para-los-profesores-para-utilizar-en-el-ipadhttp://www.pequesymas.com/educacion-primaria/educreations-es-mucho-mas-que-una-aplicacion-para-los-profesores-para-utilizar-en-el-ipad , a més a més de l’explicació que ens en fa el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, http://recursostic.educacion.es/observatorio/web/es/software/software-educativo/1063-educreations

Així doncs, aquesta és una aplicació que s’utilitza a les escoles i és interessant, si més no ens ho mostren els blocs en els que hem trobat comentaris d’aquesta. Seguidament trobareu alguns vídeos en els quals experimenten amb aquesta aplicació, a més a més del tutorial:





  Judit Rovira

 

Proposta d’utilització de PMM en contextos educatius: l'Ecodad



Aquesta és una proposta d’utilització d’un perifèric anomenat Ecodad, realitzat per les dues membres d’aquest bloc, a més a més de dues estudiants més del grau, la Marta Fàbrega i la Laia Sala. 




L’Ecodad és un recol·lector de dades compacte, fàcil d’utilitzar i dissenyat per a l’estudi de les ciències en educació primària i secundària. S’hi poden connectar diferents sensors externs a part, dels sensors interns incorporats (temperatura, il·luminació i so).


Aquest recol·lector de dades té tres botons que permeten seleccionar el mode d'operació, iniciar, aturar i escombrar les mostres mentre es visualitzen les dades en el panell LCD. Aquests sensors es connecten automàticament. Ens ensenya l'esquema de la pantalla de l'Ecodad, treballar per projectes, la configuració de l'usuari, com es treballa amb el programa, entre d’altres. 


A més el programari Ecodad és un programa integral que incorpora totes les eines necessàries per a descarregar dades del recol·lector, mostrar les dades en gràfiques, taules i mesuradors, analitzant-les amb eines molt fàcils d'utilitzar i veure l'evolució de l'experiment, en línia o enregistrat. 


Per treballar amb Ecodad s'ha de disposar de Windows 95 o posterior, Internet Explorer 5.0 o posterior, Microsoft Word o Open Office Writer, Microsoft Excel o Open Office Calc. Pel que fa al maquinari es necessita Pentium II 300MHz o superior, 32 Mb de memòria RAM i 10 Mb disponibles en el disc surt per a la instal·lació del programa, a més a més necessitem una targeta de so, micròfon i altaveus.


Aquesta proposta la podreu trobar en el següent enllaç: https://docs.google.com/file/d/0B-KMr7tcnjBAWWV0aHZNTThIbVE/edit
Judit Rovira i Natalia Barragán

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada